הכנסת מתחילה לעבוד: ואלו הם המאושרים – ראשי הוועדות

שלום בידרמן | צילום: אלי קובין No Comments on הכנסת מתחילה לעבוד: ואלו הם המאושרים – ראשי הוועדות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במליאת הכנסת אושר הערב הרכב ועדות הכנסת העשרים ברוב של חמישים ותשעה תומכים לעומת חמישה מתנגדים. בנוסף אושרו גם סגני יושב ראש הכנסת החדשים ובהם חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ ' מהבית היהודי.

גם בתוך הועדות נבחרו נציגים חדשים מהסיעות השונות לעמוד בראשן.

וועדת המדע
ועדת המדע והטכנולוגיה, התכנסה הערב לראשונה בכנסת ה-20, חברי הוועדה בחרו בח"כ אורי מקלב מסיעת יהדות התורה, לתפקיד יו"ר הוועדה.

ח"כ אורי מקלב (58) תושב ירושלים, מכהן כח"כ מאמצע שנת 2008. ושימש במגוון תפקידים בכנסת. סגן יו"ר הכנסת, יושב-ראש ועדה מיוחדת לפניות הציבור, חבר בוועדת החוץ והביטחון, וועדת הכלכלה, הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים, ועדת הפנים והגנת הסביבה, וועדת החוקה חוק ומשפט, וועדת הכנסת וועדות נוספות.

ח"כ אורי מקלב אמר כי בכוונתו לקדם ולהרחיב את ענייני המדע והטכנולוגיה בדגש על זכויות האזרח, הגנת הצרכן והפרטיות.
חכ אורי מקלב - יהדות-התורה

וועדת החינוך
"הוטלה עלי משימה גדולה ואחראית" כך אמר הערב יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) עם כניסתו לתפקיד יו"ר וועדת החינוך. בטקס השתתפו יו"ר הכנסת ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין יו"ר תנועת ש"ס שר הכלכלה הנגב והגליל ח"כ אריה דרעי שר הדתות ח"כ דוד אזולאי שר החינוך ח"כ נפתלי בנט יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ צחי הנגבי. וחברי וועדת החינוך של הכנסת.

יו"ר הכנסת אמר:"ח"כ מרגי לא זקוק להערכה אבל מקצת שבחו של אדם בפניו אני מכיר את ח"כ מרגי כאיש עשייה אני בטוח שהוא יקדם שורה של נושאים בתחום החינוך התרבות והספורט בחירתו היא ברכה לעם ישראל".

יו"ר ש"ס שר הכלכלה פיתוח הנגב והגליל הרב אריה דרעי אמר :" בתום המו"מ הקואליציוני פנה אלי ח"כ מרגי וביקש לעמוד בראשות וועדת חינוך הוא ביקש את הוועדה לכתחילה אני שמח שהיום אנחנו יכולים לברך על המוגמר ואני בטוח כי בחירתו תהיה לברכה לעם ישראל".
מרגי

וועדת החוקה
ועדת החוקה חוק ומשפט, בישיבתה הראשונה בכנסת ה-20, בחרה הערב בח"כ ניסן סלומינסקי לכהונת יושב הראש של הוועדה.

הוועדה תמנה 13 חברים. חברי הכנסת אשר יכהנו כחברי הוועדה : ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), בני בגין נורית קורן, וענת ברקו (הליכוד) אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), יעל גרמן ומאיר כהן (יש עתיד), מיכאל אורן (כולנו) יואב בן-צור (ש"ס) מיכל רוזין (מר"צ). סיעות המחנה הציוני ויהדות התורה טרם מסרו את שמות נציגיהם לוועדה.
חכ ניסן סלומינסקי - הבית-היהודי

וועדת העליה והקליטה
לראשונה מאז הוקמה לפני כשלושים וחמש שנה, עומד מהערב (שני) בראשות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת יוצא אתיופיה. הד"ר אברהם נגוסה (הליכוד) נבחר ע"י חברי הועדה, ובישיבה החגיגית השתתפו, באופן חריג, ארבעה שרי ממשלה. נגוסה הגיע לדיון היישר מנמל התעופה בן גוריון, לאחר ששב משורת פגישות עם ראשי קהילות יהודיות בצפון-אמריקה. לדבריו, "מדובר בשליחות גדולה ואתגר חשוב. בפגישות עם ראשי הקהילות בצפון-אמריקה נוכחתי במשימה החשובה של המדינה, הממשלה והכנסת, בחיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות בחו"ל". נגוסה הוסיף, כי הוא יטפל בעידוד העלייה מכל ארצות הגולה, בפתרון בעיות עולים ובשילוב העולים בחברה הישראלית.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, הוסיף כי "ביקורי הראשון במשכן הכנסת, היה בוועדה הזו, בדיון על מצב מסורבי העלייה בברית המועצות. לרבים מאיתנו תחושות מיוחדות כלפי ועדה זו, ונוכחות השרים הרבה מעידה על כך. אברהם נגוסה הוא אדם נמרץ ויעזור לאלפי עולים חדשים להגשים את חלומם – כפי שהוא-עצמו עשה".
נגוסה

וועדת הרווחה והבריאות
יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-20 הוא חתן פרס ישראל, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו). כך החליטו הערב פה אחד חברי הוועדה החדשים בישיבה חגיגית ומיוחדת. איוש חברי הוועדה נקבע גם הוא היום באופן רשמי על ידי מרבית סיעות הכנסת. ואלה הם: ענת ברקו, אברהם נגוסה ונורית קורן מהליכוד, ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת, מאיר כהן מיש עתיד, יעקב מרגי מש"ס, אילן גילאון ממרצ, היו"ר אלי אלאלוף מכולנו, שני נציגים מהמחנה הציוני שטרם נמסרו שמותיהם, ונציג מיהדות התורה שטרם נמסר שמו.

כשלצידו יו"ר הכנסת, שר האוצר, חברי כנסת ומוזמנים, אמר יו"ר הוועדה הנרגש: "מי היה מאמין שיבוא יום ואשב בכיסא הזה. מנער בן 18 שהדריך יתומים בקזבלנקה, הגעתי לעמוד בראש ועדת הרווחה של הכנסת בישראל. אני מתחייב להפשיל שרוולים מיד ולפצוח בעבודה קשה למען כלל תושבי מדינת ישראל, ללא יוצא מן הכלל. לא יהיו כאן מאבקים של קואליציה ואופוזיציה; נתאחד כל סיעות הבית ונזיז הרים. יש אנשים השרויים כעת בסבל והם נושאים אלינו את עיניהם".
אלאלוף

וועדת חוץ ובטחון
חברי ועדת החוץ והביטחון אישרו הערב פה אחד את המלצת ועדת הכנסת למנות את ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) כיו"ר הוועדה. הנגבי שכיהן בעבר תקופה ארוכה כיו"ר הוועדה אמר כי "הוא שמח לחזור לעמוד בראש הוועדה, כל שכן בתקופה מאתגרת ורווית פעילות".
צחי הנגבי

וועדת הפנים
חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרו הערב (שני) פה אחד את המלצת הועדה המסדרת למנות את ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. בישיבה נכחו השרים משה כחלון, ישראל כץ, גלעד ארדן, יריב לוין, גילה גמליאל, דני דנון וזאב אלקין שהגיעו לברך את ח"כ אמסלם על מינויו.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "מדובר באחת הוועדות החשובות בכנסת שיש לה נגיעה לכל אזרח. אני בטוח שתעשה עבודה מצויינת כיו"ר ותקדם גם נושאים כמו הגנת הסביבה שקשורים גם לפרוייקט 'כנסת ירוקה' שהתחלנו לפני שנה".

ח"כ אמסלם: "זכות גדולה נפלה בחלקי כיו"ר הוועדה. במשך 20 השנים האחרונות הגעתי כל בוקר לעבודה בעיריית ירושלים ותרמתי לציבור וכך אני מתכוון לעשות גם כאן. אני לא איש של דיבורים ולכן מרגע זה אחדל מלדבר ואתחיל לעשות".



0 תגובות